arcydziełe i te duże i te małe są u nas mile widziane:)

arcydziełe i te duże i te małe są u nas mile widziane:)
Arcydziełe i te duże i te małe są u nas mile widziane:) Martyna Gapska EduGaBa

piątek, 11 września 2015

TO HAVE GOT

"TO HAVE GOT" - mieć

"To be" jest czasownikiem rządzącym się swoimi prawami.
Jego odmianę przez osoby należy więc się nauczyć na pamięć i zapamiętać.
Należy też pamiętać, że w czasach takich jak np Present Simple, czy Past Simple "to be" zmienia zasadę tworzenia pytań i przeczeń (nie używa się wówczas operatora do/does/did)

1. Zdania oznajmujące:

I have got = I`ve got = ja mam
you have got = you`ve got = ty masz
he has got = he`s got = on ma
she has got = she`s got = ona ma
it has got = it`s got = ono ma
we have got = we`ve got = my mamy
you have got = you`ve got = wy macie
they have got = they`ve got = oni mają


2. Zdania przeczące:

I have not got = I haven`t got = ja nie mam
you have not got = you haven`t got = ty nie masz
he has not got = he hasn`t got = on nie ma
she has not got = she hasn`t got = ona nie ma
it has not got = it hasn`t got = ono nie ma
we have not got = we haven`t got = my nie mamy
you have not got = you haven`t got = wy nie macie
they have not got = they haven`t got = oni nie mają


3. Pytania:

Have I got? = Czy ja mam?
Have you got? = Czy ty masz?
Has he got ? = Czy on ma?
Has she got ? = Czy ona ma?
Has it  got? = Czy ono ma?
Have we  got? = Czy my mamy?
Have you got ? = Czy wy macie?
Have they  got?  = Czy oni mają?

Zdania do przetłumaczenia z czasownikiem "to have got" :tu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz