arcydziełe i te duże i te małe są u nas mile widziane:)

arcydziełe i te duże i te małe są u nas mile widziane:)
Arcydziełe i te duże i te małe są u nas mile widziane:) Martyna Gapska EduGaBa

piątek, 11 września 2015

TO BE

TO BE - być

"To be" jest czasownikiem rządzącym się swoimi prawami.
Jego odmianę przez osoby należy więc się nauczyć na pamięć i zapamiętać.
Należy też pamiętać, że w czasach takich jak np Present Simple, czy Past Simple "to be" zmienia zasadę tworzenia pytań i przeczeń (nie używa się wówczas operatora do/does/did)

Odmiana przez osoby:

1. Zdania oznajmujące:

I am = I`m = ja jestem
you are = you`re = ty jesteś
he is = he`s = on jest
she is = she`s = ona jest
it is = it`s = ono jest
we are = we`re = my jesteśmy
you are = you`re = wy jesteście
they are = they`re = oni są

2. Zdania przeczące:

am not = I`m not = ja nie jestem
you are not = you aren`t = ty nie jesteś
he is not = he isn`t = on nie jest
she is not = she isn`t = ona nie jest
it is not = it isn`t = ono nie jest
we are not = we aren`t = my nie jesteśmy
you are not = you aren`t = wy nie jesteście
they are not = they aren`t = oni nie są

3. Pytania: Szyk przestawny = inwersja:

Am I? = czy ja jestem?
Are you? = czy ty jestes?
Is he? = czy on jest?
Is she? = czy ona jest?
Is it? = czy ono jest?
Are we? = czy my jestesmy?
Are you? = czy wy jesteście?
Are they? = czy oni są?

Zdania do wykonania z czasownikiem "tu":

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz